איך יוצרים קהילה חזקה לעסק דרך אינסטגרם ומרוויחים יותר

כידוע אינסטגרם היא רשת חברתית כך שהיסוד שלה עוסקת בקהילתיות. במאמר תמצאו מדריך איך ליצור קהילה חזקה לעסק דרך האינסטגרם

כותב.ת המאמר: ענבל סושיאל 

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
קהילה חזקה באינסטגרם

קבלת פנים חמה בפרדס חנה

אם להיות כנה אני לא גדלתי בפרדס חנה ואני יחסית חדשה פה, בנוסף לזה אני גם עצמאית יחסית חדשה.
אז איך שני הדברים משתלבים? האמת הם משתלבים מעולה, ואני חושבת שאולי אפילו זה נותן לי יתרון.

אני אסביר, זה נותן לי יתרון בגלל הקהילתיות שיש בפרדס חנה, אותה קהילתיות שגם העסק שלי עוסק בה.
אני עוזרת לעצמאיים ובעלי עסקים לשווק באינסטגרם, וכידוע אינסטגרם היא רשת חברתית כך שהיסוד שלה עוסקת בקהילתיות.
בהמשך יש מדריך מפורט איך ליצור קהילה חזקה לעסק דרך האינסטגרם, אז כדאי להמשיך לקרוא.

אנשים שלא בקיעים באינסטגרם אולי רואים בה רק כפלטפורמה שיווקית-פרסומית או אחרים רק כפלטפורמה לפרסום תמונות מהטיול המשפחתי האחרון אבל בעצם היא עוסקת בקשרים חברתיים.

קבוצה של אנשים בעלי מכנה משותף שמחבר ביניהם, זה יכול להיות אזור גאוגרפי, ערכים, אידיאולוגיה, תחביבים, תחומים עניין ועוד, זאת בעצם ההגדרה של קהילה. אני רואה בפרדס חנה מקום קהילתי לא רק כי קבוצת אנשים חולקת אזור מגורים משותף אלא חולקים ערכים משותפים של נתינה, קבלה, סובלנות ואמפתיה.

אני רואה את הערכים האלו ביחס שהעסק שלי מקבל מהסביבה, הוא מתקבל בשמחה בפרדס חנה, אנשים מפרגנים ותומכים בי, גם כאלו שאני בכלל לא מכירה אישית. זה כל כך עוזר ומרומם, רוב בעלי העסקים יגידו שהתמיכה שהם מקבלים מהלקוחות שלהם ומהסביבה שלהם זה מה שעוזר להמשיך לעבוד, כי להיות בעל עסק זה לא דבר קל ופשוט.

לתפעל עסק זה קשה

בעלי עסקים שהם בהתחלה או עצמאיים בעיקר כאלו שהם "one man show" יודעים כמה עבודה קשה זה כשאתה צריך לעשות הכל, אתה הבעלים, מחלקת ייצור, מחלקת אריזה, מחלקת שירות לקוחות, מחלקת רכש, מחלקת פרסום, מחלקת מכירות ומחלקת שיווק, הכל עושה בן אדם אחד, אתה.

בדיוק לעסקים מהסוג הזה אני עוזרת, כי אני יודעת כמה זה קשה לעשות הכל לבד.
אני עושה את זה בכל מיני דרכים אם זה בתוכנית חודשית שבה מקבלים תבניות לפוסטים ולרילס מוכנות לפי סוג העסק או סדנאות אינסטגרם מעשיות שלומדים ומיישמים בזמן הסדנה.
אני רוצה להקל על בעלי העסקים והעצמאיים, בגלל זה האידיאולוגיה שלי היא שיווק דרך האינסטגרם בקלות במהירות ומבלי להסתבך.

יותר לקוחות חדשים ויותר הכנסה

יכול להיות שאתם מאלו שאומרים שאין לכם זמן להשקיע באינסטגרם בדיוק מהסיבות שכתבתי למעלה אבל כשעושים את זה נכון זה יכול לקחת שעתיים בשבוע ובסופו של דבר זאת השקעת זמן יחסית קטנה בעסק שיוביל להגדלת ההכנסה וחשיפת העסק להמון לקוחות פוטנציאלים חדשים.

חלק מלשווק נכון באינסטגרם זה לבנות קהילה חזקה מסביב לעסק שלנו, קהילה כזאת שתרצה לשמוע כל מה שיש לנו להגיד ותרצה לקנות כל מוצר חדש שלנו. קהילה שתתמוך בנו ובעסק שלנו, שבאמת תאהב את העסק ותרגיש מחוברת אלינו.

כשאנחנו באים לשווק באינסטגרם אנחנו צריכים לזכור שזאת פלטפורמה חברתית העוסקת בקשרים חברתיים, האנשים שנמצאים בפלטפורמה לא באו לראות פרסומות, את זה יש להם מספיק בטלוויזיה.
הם נמצאים שם בשביל להעביר את הזמן בכיף, וזה בדיוק מה שניתן להם. זאת גם המטרה של חברת אינסטגרם (הלו היא מטא שבעבר נקראה פייסבוק), שהמשתמשים שלה יהנו וכך ישארו כמה שיותר זמן באפליקציה.
אז ככל שנגרום לאנשים יותר להנות ויותר להישאר באפליקציה, ככה אינסטגרם יתגמלו אותנו ויקדמו את החשבון והתוכן שלנו, מה שמועיל לנו ומגביר את החשיפה לעסק שלנו.

שלבי בניית קהילה לעסק

אז כמו שאמרנו בשביל ליצור קהילה צריך משהו משותף לכל האנשים, במקרה של עסקים זה נושא העסק שלנו שמעניין את כל מי שיהיה בקהילה, בנוסף ערכים ורעיונות מסוימים שהעסק שלנו מייצג כך שמי שיהיה בקהילה שלנו גם מאמין בהם. אותם ערכים ורעיונות זה מה שיוצר את הייחודיות שלנו משאר העסקים, מבדיל את העסק ויגרום לאנשים להיות דווקא הלקוחות שלנו.

תשימו לב שלחברות גדולות יש איזושהי אידיאולוגיה או רעיון שמלווה אותם, לדוגמה אפל הרעיון שמלווה אותה זה קריאת אתגר על המצב הקיים וחשיבה שונה מכל השאר, הרעיון הזה מקבל ביטוי בכל המוצרים שלהם, אפילו המטענים שלהם שונים משל כל שאר החברות.
אותו רעיון מייחד אותם מחברות אחרות, מאחד בין אנשים ויוצר קהילה שנותנת אמון ונאמנות בחברה. אם אתם רוצים לשמוע על זה יותר אני מזמינה אתכם לראות את הרצאת הטד של סימון סינק.

עכשיו כשיש לנו את המכנה המשותף נכין תכנים לאינסטגרם המכילים אותו, תוכן זה פוסטים, רילס וסטורי. בנוסף נרשום את המכנה המשותף בביו שבעמוד אינסטגרם כך שכל מי שיראה את העמוד ידע איזה סוג תכנים הוא עומד לראות בעמוד ומי שיתחבר יעקוב אחרינו.
לדוגמה בעמוד שלי שנקרא ענבל סושיאל לא תמצאו פוסטים על איך לעשות סטורי יפה ומושקע שלוקח הרבה זמן להכין והמון השקעה, למה? כי זה בניגוד לאידיאולוגיה שלי שאומרת שעסקים צריכים לשווק באינסטגרם בקלות במהירות ומבלי להסתבך.

מכירים את המשפט אנשים קונים מאנשים? אנשים מתחברים לאנשים וסומכים על אנשים ולא על משהו ללא שם ופנים. בגלל זה לחברות גדולות יש פרזנטורים ואם נמשיך מהדוגמה על אפל בגלל זה סטיב ג'ובס היה זה שמציג את כל המוצרים החדשים של החברה, הוא היה הפנים של החברה, אנשים סמכו עליו.
לכן נשים תמונת פרופיל באינסטגרם שרואים את הפנים שלנו מחייכות ונראה את עצמנו בתוכן שנפרסם. בנוסף נרשום את השם הפרטי שלנו או בשם פרופיל או בביו, נחליט איפה לרשום לפי השאלה האם מזהים אותנו לפי השם של העסק או לפי השם הפרטי? את השם שלפיו מזהים אותנו נרשום בשם פרופיל.

תפעול נכון

חלק חשוב מאוד, החלק התפעולי. העמוד צריך להיות פעיל, בשביל שזה יקרה אנחנו צריכים להעלות תכנים באופן קבוע. כדאי לשנן את המשפט- כל דבר זה תוכן, אנחנו אורזים עכשיו את המוצר? נצלם ונעלה כסטורי, אנחנו מכינים את המוצר? נצלם את התהליך ונעלה כרילס, אנחנו נכנסים לקליניקה לפני פגישה? נצלם את הקליניקה, נעלה לסטורי ונכתוב עליו "רגע לפני פגישה".

המלצה שלי להעלות מינימום 3 סטוריז פזורים במהלך היום ומינימום פוסט בשבוע אבל עדיף יותר.
תחליטו על מספר פוסטים שבועיים אליהם אתם יכולים להתחייב למשך זמן ארוך, לדוגמה 3 פוסטים בשבוע למשך שלושה חודשים, אחרי השלושה חודשים תראו האם הכנת הפוסטים באה לכם בקלות אתם יכולים להתחייב לארבעה פוסטים בשבוע, העיקר שזה יהיה מספר שאתם יכולים לעמוד בו.
בשביל להקל על התהליך אתם יכולים לתזמן פוסטים בביזנס מנג'ר או בקריאטור סטודיו.

תזכרו את כוחה של הקהילה להשפיע ולגרום לשינויים בחיינו, כשתהיה לכם קהילה חזקה ותומכת החיים שלכם יהיו הרבה יותר קלים.

שלכם ובשבילכם ענבל סושיאל
מוזמנים לשאול ולהתייעץ איתי באינסטגרם inbal.social
לפרטים והרשמה לתוכנית החודשית או לסדנאות 054-2325854

תוכן עניינים

כל מה שמעניין

רוצים לפרסם מאמר?
לחצו כאן ודברו איתנו

ענבל סושיאל
ענבל סושיאל

הקמתי את ענבל סושיאל במטרה לעזור לעצמאיים ובעלי עסקים למנף את האינסטגרם לטובתם, האידיאולוגיה שלי היא שיווק באינסטגרם בקלות במהירות ומבלי להסתבך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.