מיתוג כחלק מאסטרטגיה שיוויקית לעסק

נתחיל מההתחלה, מיתוג ואסטרטגיה נשמעים מונחים מפוצצים, אז מה הם אומרים בעצם? אלונה לסטר כאן כדי לעשות לנו סדר

כותב.ת המאמר: אלונה לסטר

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
אלונה לסטר מעצבת גרפית

נתחיל מההתחלה מיתוג ואסטרטגיה נשמעים מונחים מפוצצים, מה הם אומרים בעצם?

מיתוג: איפיון בולט ומבדל מאחרים של חברה, אדם, מוסד וכד'.
למשל באמצעות שם, לוגו, שפה חזותית וטקסטואלית וכד'.

אסטרטגיה: אסטרטגיה היא תוכנית פעולה הקובעת מטרות או יעדים רצויים בהיקפים או בטווחי זמן משמעותיים, ואת עקרונות הפעולה להשגתם.

(נלקח מ״אתר מילוג״)

לכן כשמשלבים מיתוג ואסטרטגיה נוצר מצב שהלוגו והמיתוג הם חלק משמעותי מהתקדמות העסק.
כי עכשיו זה לא רק לוגו או מיתוג, זה מיתוג אשר טומן בתוכו התחשבות בקהל היעד של העסק, בשיווק שלו, עקרונות ומסרי העסק.

בשביל להשיג מיתוג כזה צריך לענות על כמה שאלות.

אותן שאלות עוזרות לזקק את המסרים והערכים של העסק.

מי קהל היעד?

חשוב מאוד להבין מי קהל היעד של המוצר או השירות של העסק.
לכל עסק יש קהל לקוחות שונה.
כן, גם אם מדובר באותו התחום בדיוק, עדיין יש שוני בין הלקוחות.
מנסיוני כממתגת עסקים נתקלתי לא פעם בתשובה ״יש לי קהל לקוחות בדיוק כמו של ההוא״ אבל זה לא נכון, כשחוקרים לעומק מגלים בעצם שזה קהל יעד שונה.

לא מזמן הייתי צריכה למתג שני עסקים בתחום השיפוצים, על פניו נשמע שזה אותו קהל לקוחות, אבל זה ממש לא.
לאחר מחקר הבנתי שעסק אחד פונה ללקוחות של שיפוצים בתקציב בינוני – גבוה ואותו קבלן עובד בעיקר לבד ולמול אנשים פרטיים. לעומת זאת הקבלן השני, עובד לרוב למול חברות בנייה ויש לו צוות עובדים.
ובעזרת המחקר הזה הצלחתי בעצם ליצור לכל אחד קהל יעד משלו.

היכן מתבצע השיווק?

לכל עסק יש דרך פעולה שונה להביא לקוחות לעסק וצריך להבין את המשמעות.
שיווק זה בעצם פעולה של לעניין את הקהל, זה יכול להיות דרך הרשתות החברתיות, יכול להיות דרך פנייה יזומה דרך דיוור או הפצת פליירים ואם זו חנות פיזית, אז דרך שלטים מקומיים או עלונים.
לכל עסק דרך שיווק שונה אשר נכונה לו ולקהל שלו.

כמעצבת גרפית אני לא אוהבת לתת חבילות מיתוג מובנות, כי לכל עסק מתאים משהו אחר.
אני בונה חבילות מיתוג מותאמות ללקוח ולעסק שלו גם על מנת שהתוצרים יהיו מדויקים ונכונים והכי חשוב שהם יהיו שימושיים ולא סתם יצברו אבק.

מה המסר של העסק?

מה שונה, למה הוקם העסק?
זו שאלה שלא תמיד קל לענות עליה ולפעמים לוקח זמן רב לפענח את התשובה הנכונה לזה.
ולעיתים, אם רק נשנה במעט את זווית הראייה שלנו ונשאל – ״למה שיבואו אליי?״ אז התשובה שנענה לשאלה הזו, תוכל מאוד לעזור.

אני יודעת שלי היה קשה להבין מה המסר שלי ושל העסק אבל כשזה קרה המיתוג נבנה בצורה משמעותית טובה יותר.

השילוב בין השאלות והתשובות עוזר במציאת המיתוג הנכון.
מיתוג שהוא חלק משמעותי בעסק, השיווק והאסטרטגיה שלו להמשך.

כך למשל אם יש עסק שהוא מאפייה שכונתית אבל עושה דברים ברמה גבוהה, בעבודת יד, עושה אירועים פרטיים והזמנות ולא רק מאפים ולחמים.
הלוגו שלו יעוצב בצורה שונה ויותר יוקרתית (אבל במידה כי בכל זאת זו מאפייה שכונתית) לעומת מאפייה שלא עושה הזמנות אישיות או אירועים ומוכרת רק את הסחורה של אותו היום.

חשוב להבין, מיתוג נכון נבנה עם מחשבה ודיוק, עם התחשבות בפרמטרים כמו איפיון נכון, שילוב צבעים שתואם את האיפיון והמסרים וכמובן עם בחירת סוגי כתב נכונים.

מיתוג אסטרטגי וקריאטיבי הוא שונה ולא רק יפה, הוא נכס עיקרי וחשוב שיכול וצריך להיות לך לעסק.

לשאלות נוספות ניתן לפנות עלי בדרכים הבאות:
https://www.alonalaster.com
https://www.facebook.com/alonalaster/
מייל – [email protected]
וואטסאטפ – 0584446655

איגרות-ברכה-ממותגות-מוצרי-שיווק-ודפוס-אלונה-לסטר (1)
מיתוג-לוגו-לתחום-ההורות
תוכן עניינים

כל מה שמעניין

רוצים לפרסם מאמר?
לחצו כאן ודברו איתנו

אלונה לסטר
אלונה לסטר

ממתגת עסקים, ארגונים וחברות ויוצרת להם מיתוג ייחודי שמבטא את הערכים והמסרים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.