איך לקדם עסקים פרדסחנאים בגוגל?

גוגל, למה הוא מציג את התוצאות שהוא מציג ואיך אפשר לגרום גם לאתר שלכם ושלכן להופיע בגוגל

כותב.ת המאמר: טל אקרמן

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אז רגע לפני שנדבר על גוגל ועל למה הוא מציג את התוצאות שהוא מציג ואיך אפשר לגרום גם לאתר שלכם ושלכן להופיע בגוגל, תנו לי רגע להתרגש..

ברגעים אלה נכתב המאמר הראשון בבלוג של פרכור – פורטל התרבות והעסקים של פרדס חנה.
זה עוד צעד שאנחנו (סהר מלמוד ואני) עושות כדי לחבר בין אנשים ובין עסקים בפרדס חנה, לשתף בידע, והלוואי שהבלוג האינטרנטי הזה יגרום למפגשים אמיתיים בין אנשים, לשיתופי פעולה, ליוזמות מקומיות חדשות, להרחבת תחושת הביתיות והקהילתיות של כל אחת ואחד מאיתנו וליצירת כלכלה מקומית אמיתית, שכולם ידברו עליה.

בראש שלי אני יודעת שזה הולך להיות בלוג מהמם, הולך להיות פה המון מידע חשוב לעסקים בנושאי שיווק, פיננסים, מכירות, אדמיניסטרציה וכל מה שעסק עצמאי צריך לדעת, אבל גם המון מידע על פרדס חנה, כזה שרק כשאתה מקומי אתה יודע – איזה פינות הכי שוות בנחל, איפה יש את הסביח הכי טעים, איזה ליקוטים אפשר לעשות באזור, מה הקשר בין טנטרה ופרדס חנה או איזה מסלולי ריצה הכי שווים בשקיעה.

אז זו ההזדמנות שלנו בעלות עסקים ואוהבי פרדס חנה לכתוב על כל מה שמרגש אותנו.

יאללה בואו נתחיל.

מה זה בכלל קידום בגוגל?

דבר ראשון שכדאי לדעת, קידום בגוגל מתחלק ל-2 סוגים, יש קידום ממומן ויש קידום אורגני.

קידום ממומן אלו התוצאות הראשונות שעולות בגוגל, קל לזהות אותן כי כתוב לידן "מודעה", כלומר אנחנו יודעים שהמפרסם שילם כסף כדי להופיע בגוגל.

בערב הנטוורקינג הראשון שעשינו עם קהילת העצמאים של פרדס חנה, העברתי הרצאה על קידום בגוגל ושאלתי "מי ממכם מקליק על המודעות הממומנות?"
חצי יד הונפה בהיסוס, כלומר אנשים יודעים שזה פרסומת ולא מקליקים וזאת בידיוק הסיבה שאני פחות מאמינה בקידום הממומן בגוגל (סוגריים של הסתייגות, יש עסקים שנכון להם לעשות קידום ממומן, לכל עסק יש תוכנית שיווקית שונה ואפיקי שיווק שונים ומה שמתאים לעסק אחד לא בהכרח יתאים לעסק אחר וכו' וכו').

הסוג השני של שיווק בגוגל זהו הקידום אורגני, אפיק השיווק האהוב עלי.
קידום אורגני או בשמו הנוסף SEO זה בעצם איך לגרום לאתר שלך להופיע בדף הראשון בגוגל בביטויים שרלוונטים לעסק שלך.

איך עושים את זה? האמת זה מזה פשוט:

1. מחקר מילים

מחקר מילים זה השלב הראשון בקידום אורגני, מה שאנחנו עושים זה להבין כמה גולשים מחפשים את המוצר או השירות שלנו בגוגל. למקדמי אתרים יש תוכנות מיוחדות שנותנות המון מידע לגבי המילים שאותן מחפשים הגולשים. התוכנות האלה עולות כסף, אתם יכולים להיעזר בתוכנה חינמית למחקר מילים.

התוכנה הזאת נותנת לכם לבדוק עד 3 ביטויים ביום, מציעה לכם ביטויים נוספים מאותו עולם תוכן ואומרת לכם כמה אנשים מחפשים את הביטוי הזה כל חודש (volume).
* לא לשכוח להעביר את החיפוש לישראל אחרת תקבלו תוצאות של ארה"ב.

אז בואו נעשה תרגיל, שימו טייץ ותדמיינו שאתם.ן מורה ליוגה:

כמה אנשים מחפשים כל חודש בגוגל את הביטויים "יוגה", "שיעורי יוגה", "יוגה בפרדס חנה"…?

אם אתם מתמחים ביוגה לאוכלוסיה מסויימת כדאי לגמרי לבדוק כמה אנשים מחפשים בגוגל ביטויים כמו "יוגה להריון" "יוגה למתחילים"… וכמובן לשקף את זה באתר שלכם.

וחשוב לבדוק כמה אנשים מחפשים את סוג היוגה שאתן מעבירים:
"אשטנגה", "ויניאסה יוגה", "אקרו יוגה"…

בקיצור, הבנתם את הקטע, כל ביטוי שהוא רלוונטי לכם ולעסק שלכם ויש לו נפח חיפושים, כדאי שיופיע באתר שלכם בעמוד שיעודי לביטוי הנבחר.

2. אופטימיזציה לתוכן

אחרי שבחרנו אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם ובאיזה עמודים באתר שלנו אנחנו הולכים לקדם אותם זה הרגע לעשות אופטימיזציה לתוכן כדי שגם הגולש וגם גוגל ידעו לאיזה עמוד הם הגיעו באתר, נשמע הגיוני בסך הכל.

אז מה צריך לעשות בשביל אופטימיזציה תוכן:

  • להקפיד על תוכן איכותי, אמיתי ומקיף כמה שיותר. אל תכתבו מאמר גנרי, כזה שכבר אפשר למצוא בגוגל, נסו לכתוב מהלב, תכניסו את היחודיות והבידול של העסק שלכם, אל תפחדו להישמע שיווקיים זו הדרך שהתוכן שלכם יצא יותר אותנטי ומעניין.
  • לוודא שהביטוי שרוצים לקדם מופיע בטקסט, בכותרת הראשית, בכותרות המשניות, בתגיות מטא (אלו תגיות כותרת ותיאור המופיעות במנוע החיפוש של גוגל).
    הכתיבה צריכה להיות טבעית, תחשבו על הלקוחות שלכם בצד השני שקוראים את המאמר ולא על גוגל ועל כן אל תפציצו במספר הפעמים שהביטוי שאתם רוצים לקדם יופיע.
  • חווית גלישה נעימה וטובה, שיהיה קל לגולש להבין לאן הוא הגיע ואיך לנווט את עצמו באתר.
  • לדאוג שהתמונות נראות טוב, שהן לא כבדות מידי ומאטות את האתר ושיש בהן תגית שעוזרת לבעלי מוגבלות ראיה להבין מה יש בתמונה.
  • באתרי וורדפרס מומלץ להתקין את התוסף יוסט, הוא יתן לכם הרבה טיפים איך לבצע אופטימיזציה לתוכן שלכם.

3. מצב טכני של האתר

החזון של חברת גוגל הוא להנגיש את כל המידע שיש בעולם לכל האנשים שיש בעולם, ואוו חתיכת חזון. אפשר להיות צינים לגבי גוגל, אבל מה שמהמם זה שהם די מצליחים לעשות את זה.
זו הסיבה שמאוד חשוב להם שהאתרים שהם מציגים במקומות הראשונים במנוע החיפוש שלהם אלו יהיו אתרים שגוגל יכול לסמוך עליהם מבחינת התוכן אבל לא פחות גם מבחינה טכנית.
זה אומר שאתר שגוגל יציג הוא אתר שתמיד נמצא באוויר ולא נופל, שהאתר מהיר, שיש בו תעודת אבטחה שמקשה על פריצות של האקרים, שהוא מותאם למובייל ושהגולש לא מגיע בטעות לעמודים עם שגיאות.

4. לינקים

בעצם, מנוע החיפוש של גוגל היה שונה מכל מנוע חיפוש שהיה לפניו בזכות זה שהוא נתן כוח ללינקים – קישורים חיצוניים. ברגע שאתר אחד מקשר לאתר השני זה בעצם מראה לגוגל כאילו שהוא ממליץ עליו. אז אם אתרים חזקים שמדברים סביב אותו עולם תוכן כמו של האתר שלכם נותנים לינק לאתר שלכם, גוגל רואה בזה המלצה ונותן לכם בוסט בקידום האתר.

מאיפה משיגים לינקים חינמים ואיך מגדילים את הנוכחות הדיגיטלית שלנו?

אינדקסים של עסקים
אז אם אנחנו עסק הדבר הראשון והכי הגיוני זה לשים את אתר העסק שלנו בפורטלים גדולים של עסקים כמו איזי, B144 ודפי זהב.

הרעיון הוא שגוגל לא סורק רק את האתר שלנו, הוא סורק את כל האינטרנט ואם אנחנו עסק אמיתי מאוד, הגיוני שתהיה לנו נוכחות דיגיטלית במקומות נוספים ולא רק באתר שלנו. זו כבר דרך להראות לגוגל שאנחנו לוקחים את הפעילות השיווקית של העסק שלנו ברצינות.

אתרים שקשורים לתחום העסק שלכם
אחד הדברים הכי חשובים בלינקים הוא שהאתר שמקשר לאתר שלנו יהיה סביב אותו עולם תוכן של העסק שלנו. הרי אמרנו שלינק לאתר זה כמו המלצה, אז לא הגיוני שאתר של אינסטלטור יתן לדוגמא לינק לאתר של צעצועי ילדים, מה הקשר בין השניים?
לכן מצאו אתרים שהתוכן שלהם משיק לאתר שלכם והתחילו לכתוב בו מאמרים או השתתפו בפורומים.

אבל גם בלי קשר לגוגל, תתחילו לחשוב באילו אתרים כדאי שתהיה לכם נוכחות דיגיטלית ואולי דרך זה תצליחו אפילו להשיג לקוחות פוטנציאלים.

אתרים מקומיים
היום גוגל יודע להציג תוצאות לוקאליות, אם אתם מחפשים בית קפה כנראה שגוגל יציג לכם את בית הקפה שקרוב אליכם ולא את בית הקפה שעפתם עליו בצימר בצפון.

אז לעסקים שנותנים שירות מקומי אבל גם לכאלה שלא, כדאי לשים את עצמכם באינדקסים מקומיים. הנה 2 דוגמאות ללינקים לאתר שלי מתוך אינדקס העסקים של מועצת פרדס חנה ושל מועצה אזורית מנשה, הקישור לאתר והתמונות מובילים לאתר שלי:

גוגל מי ביזנס – גוגל לעסק שלי
מכירים את זה שיש עסקים שמופיעים במפות של גוגל?
אז תדעו שגם אתם יכולים להופיע שם ואפילו ממש בקלות.
לגוגל יש פיצ'ר חינמי שנקרא גוגל לעסק שלי, בצורה ממש פשוטה אתם יכולים למלא מספר פרטים על העסק שלכם ולהגדיל את הנוכחות שלכם בגוגל.

וכמו כל נכס דיגיטלי, גם כאן חשוב שהנוכחות שלכם תיראה מקצועית. אל תתעצלו, תשקיעו בתמונות יפות של העסק או השירות שלכם, תכתבו תקציר וכמה שיותר מידע על שעות הפעילות שלכם, תמלאו את כל הדרכים בהם ניתן ליצור אתכם קשר ותבקשו מלקוחות לכתוב עליכם ביקורות.

תזכרו שבסוף גולשים אמיתיים ולא גוגל הם אלה שמחפשים את המידע הזה והם גם רוצים לקרוא ביקורות על המוצרים ונותני השירות שהם מצאו, גם אתם כאלה, לא?

רשתות חברתיות
אני לא חושבת שאני באמת צריכה להסביר לכם את החשיבות של נוכחות דיגיטלית ברשתות חברתיות, אתם מבינים את זה. אבל רק כדי לחדד נקודה, יהיו גולשים שיגיעו אליכם דרך גוגל, יהיו גולשים שיגיעו אליכם דרך לינקים ויהיו גולשים שיגיעו אליכם דרך הרשתות החברתיות. וכמו שהם מצפים שתהיו בפייסבוק ובאינסטוש (אם אתם אומנים אז בספוטיפי או בפינטרסט, אם אתם חשובים אז בלינקדין או בטוויטר) ככה גם גוגל מצפה שתהיו שם.

האתר של פרכור
היי אתם כאן, ואיזה כיף שאתם כאן. בואו לקחת חלק, הכניסו את עצמכם לאחד מהאינדקסים שנמצאים בתפריט תחת "מה עושים בפרדס חנה". 

אבל בתכלס הכי נשמח להכיר אתכם באמת אז כתבו לנו מאמר לבלוג כדי שכולנו נוכל להכיר אתכם, ללמוד מכם ולדעת איך אתם רואים את הבית של כולנו – פרדס חנה.

ומה הכי מגניב? שהכל ניתן למדידה.

בניגוד לחלוקת פליירים או לתליית פוסטר באורוות האומנים, שאין לנו מושג כמה אנשים ראו אותו וקראו מה יש בו, בשיווק דיגיטלי ככלל ובאתרי אינטרנט בפרט, כל פעולה שאנחנו עושים ניתנת למדידה. ככה אנחנו מוודאים שהפעולות השיווקיות שאנחנו עושים הן באמת אפקטיביות לעסק שלנו ולא סתם שורפות לנו אנרגיות וזמן יקר.

הכירו שני כלים חינמים של גוגל דרכם תוכלו לבדוק את מדדי האתר שלכם:

Google Analytics

גוגל אנליטיקס נותן לכם מידע מקיף על האתר שלכם. כמה גולשים נכנסו אליו, מאיפה הגולשים הגיעו לאתר, מגוגל או מפייסבוק או אולי בכלל ממקום אחר, מה הגולשים עשו באתר שלכם, לאיזה דפים הם הגיעו, כמה זמן הם שהו באתר והאם בסוף הם לחצו על צור קשר או רכשו? כל התשובות לשאלות האלה ועוד המון המון מידע רלוונטי שאתם כבעלי האתר חייבים לדעת, נמצא שם.

Google Search Console

גוגל סרצ' קונסול הוא כלי חינמי נוסף של גוגל שמטרתו היא לתת לכם מידע על הפעילות האורגנית של האתר שלכם – כלומר, כמה אנשים הגיעו אליכם דרך גוגל ואילו ביטויים הם בכלל חיפשו בגוגל.
כאן תוכלו לראות את כמות ההופעות שלכם, כמות הפעמים שהגולשים הקליקו עליכם כדי להגיע לאתר ובאיזה מיקום ועל אילו ביטויים אתם מופיעים בגוגל.

אפשר לראות שהאתר של פרכור עולה בגוגל בכל הממדים, יש לו מיקומים נהדרים על ביטויים רלוונטים כמו: פרדס חנה, בתי קפה בפרדס חנה, מטפלים בפרדס חנה, עסקים בפרדס חנה, תרבות בפרדס חנה, אקסטטיק דאנס, סדנאות פסיפס…. כן כן מלא ביטויים וזו עוד סיבה למה כדאי לכם להצטרף לאתר שלנו, שהוא גם שלכם.

אז לסיכום

אם קראתם הכל והגעתם לפה עשיתם משהו טוב לעסק שלכם, השקעתם בו, למדתם עוד על שיווק האתר שלכם ועל הקידום שלו בגוגל. 

אני מקדמת אתרים כבר כמה שנים, ולמרות שיצא לי לעבוד עם מותגים ענקיים ומאתגרים עם תקציבים שמנים, הלב שלי נמצא עם העסקים הקטנים. זו גם הסיבה שהיה לי חשוב לכתוב מאמר על קידום אורגני בגוגל ולפשט את הנושא כמה שאני יכולה כדי שתראו איך בעזרת כמה פעולות פשוטות וכמה כלים חינמים גם אתם תוכלו לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

אם יש לכם שאלות בנושא או שאתם רוצים להתחיל תהליך של קידום אורגני בגוגל אל תהססו לדבר איתי.

תוכן עניינים

כל מה שמעניין

רוצים לפרסם מאמר?
לחצו כאן ודברו איתנו

טל אקרמן
טל אקרמן

מקדמת אתרים אורגני בגוגל ובונה אתרי וורדפרס.
אני אוהבת לעבוד עם עסקים קטנים ובינוניים שרוצים לגדול ומבינים שנוכחות דיגיטלית מקצועית שנותנת ערך אמיתי לגולש מביאה בסופו של דבר לקוחות בשלים שבאמת מוכנים לרכוש את המוצר או השירות שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.